Predykcje na temat osobowości na podstawie kliknięć „lubię to”.
Testy psychologiczne daję predykcję osobowości rzędu 0,5-0,7 (korelacja), z assessment center (próbki zachowań) dają na poziomie 0,8-09.
Nasz kolega z pracy jest w stanie przewidzieć naszą osobowość ze skutecznością (0,27).
A ile potrzebuje FB?
-
9 kliknięć (lubie to) – predykcja jak kolega (0,27)
-
65 klików jak przyjaciel (0,45)
-
125 klików jak członek rodziny (0,5)
-
255 klików jak partner życiowy (0,58)
Co z tą wiedzą robi FB, pewnie się każdy domyśla. Korzystając za darmo z FB nasze dane są produktem i chociaż algorytm dopasowuje anonimowo to nie trudno sobie wyobrazić jakie niesie to dla nas zagrożenie kiedy dane nasze pójdą na handel w darknecie.
Przykład – jedną postać lubią osoby konserwatywne a drugie bardziej ugodowe.
np. Tom Cruise vs. Frank Sinatra.
Podobnie jest z markami produktów, mam analizę pod kątem IQ ale nie będę wrzucał, mogę podpowiedzieć, że warto kliknąć lubie to na:
Mozarta czy The Godfather bo to wysoko koreluje z IQ .
Mozarta czy The Godfather bo to wysoko koreluje z IQ .