Psycholog.edu.pl
  • O stronie
28 września 2020 przez Jarosław Kozłowski

Motyw nieświadomości zbiorowej

Motyw nieświadomości zbiorowej
28 września 2020 przez Jarosław Kozłowski

Motyw nieświadomości zbiorowej, czyli słów kilka o archetypie Junga.

Jung podjął prace badawcze w procesie, którym wyodrębnił zjawisko architypizacji. Wielokrotnie powtarzająca się obserwacja w społeczeństwie przekształca się w symbol (archetyp).
Archetypem może być postać, motyw lub schemat. Archetyp może być strukturą nieświadomości jednostki jak i społeczeństwa. Archetypy są dynamiczne, zatem można je kształtować i modyfikować.
Archetypy są wykorzystywane do budowania związków asocjacyjnych także w marketingu:
IBM, CNN, czy Harvard – Medrzec
Amazon, North Face – Odkrywca
AXE, Walt Disney, FedEx – Magik
Harley Davidson, Diesel, MTV – Buntownik
IKEA, Walmart, czy Visa – Zwykly gosc (everymen)
Nestle, Pampers, Volvo – Opiekun
Victoria Secret, E. Wedel, Häagen-Dazs, Alfa Romeo – Kochanka
Rolex albo Mercedes – Wladca
Nike, U.S. Army, Marlboro – Bohater

Photo by Zack Jarosz from Pexels

Poprzedni artykułOsobowość (Maslow)Osobowość MaslowNastępny artykuł Okołodobowy rytm procesów fizjologicznychrytm procesów fizjologicznych

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

Teoria perspektywy22 maja 2021
Predykcje na temat osobowości22 maja 2021
Inteligencja emocjonalna i społeczna28 września 2020

Kategorie

  • Bez kategorii
  • Dietetyka
  • filmy
  • Filozofia
  • Fizjologia
  • Inteligencja
  • Lifestyle
  • Osobowość
  • Others
  • People
  • Post
  • preznentacja
  • Psychologia emocji
  • Psychologia kierowcy
  • Psychologia kliniczna
  • Psychologia muzyki
  • Psychologia ogólna
  • Psychologia poznawcza
  • Psychologia reklamy
  • Psychologia różnic indywidualnych
  • Psychologia rozwoju
  • Psychologia społeczna
  • Psychologia w filmie
  • Psychoterapia
  • Socjobiologia
  • Testy Psychologiczne

Tagi

Agency anoreksja Apollo13 bulimia efekt izolacji efekt odbicia Efekt owczego pędu Egotyzm atrybucyjny Emocje Erikson filozofia Filozofia "goodness of fit" flow funkcje rodziny Information inteligencja Inteligencja emocjonalna inteligencja społeczna Koherencja koncepcja Plutchika orientacja defensywna osobowość perspektywa Popular psychologia Psychologia kierowcy psychologia miłości psychologia osobowości psychologia rodziny psychologia rozwoju Psychologia społeczn psychoogia emocji rodzina rodzina dysfunkcyjna rodzinne mity sen sterotyp stoicyzm streotypy teoria WordPress zaburzenia zaburzenia odżywiania zasady Samuraja zniekształcenia poznawcze

Kontakt

Jarosław Kozłowski
+ 48 888 842 842

Ostatnie wpisy

Teoria perspektywy22 maja 2021
Predykcje na temat osobowości22 maja 2021
Inteligencja emocjonalna i społeczna28 września 2020
Jarosław Kozłowski

Ostatnie wpisy

Teoria perspektywy22 maja 2021
Predykcje na temat osobowości22 maja 2021
Inteligencja emocjonalna i społeczna28 września 2020

Kategorie

  • Bez kategorii
  • Dietetyka
  • filmy
  • Filozofia
  • Fizjologia
  • Inteligencja
  • Lifestyle
  • Osobowość
  • Others
  • People
  • Post
  • preznentacja
  • Psychologia emocji
  • Psychologia kierowcy
  • Psychologia kliniczna
  • Psychologia muzyki
  • Psychologia ogólna
  • Psychologia poznawcza
  • Psychologia reklamy
  • Psychologia różnic indywidualnych
  • Psychologia rozwoju
  • Psychologia społeczna
  • Psychologia w filmie
  • Psychoterapia
  • Socjobiologia
  • Testy Psychologiczne